Olenemata olukorrast pidage meeles, et alati leidub lahendus

Sellegipoolest on tihti kombeks pigem veenduda rahatähe õigsuses, kui vaevuma kontrollima registreerimistunnistuse õigsust. Siiski tasub siinkohal olla ettevaatlik väidetega nagu oleks meil ühtmoodi ja homogeenselt toimiv Euroopa Liit ning et sõidukite registreerimine ning tehnonõuete kontroll käib igal poolt ühtmoodi. Täpselt samuti nagu Soomes on tulumaks astmeline ning Inglismaal on liiklus „valel“ pool, on ka nõuded sõidukitele riigiti siiski pisut erinevad. Antud kinnituse väljastamine on aga üsna põhjalik ja ka rahanõudev protsess ning kõik meie margiesindused ei ole seda alati valmis tegema. Siinkohal on tihti abi jälle ametlikest margiesindustest, kes sõiduki nõuetele vastavust kinnitada saavad. Eraisiku käest osta on odavam, kuid eraisikute vahelisi vaidlusi lahendab vaid kohus. Reeglina müüakse nii autosid, mille puhul võib põhjalikum eelkontroll paljastada ebameeldivaid üksikasju. Vaata sõiduk visuaalselt üle võimalikult valgustatud tingimustes, et näha võimalikke väliseid kerevigastusi, roostekahjustusi, aknaklaaside, valgustusseadmete ning rehvide seisukorda. Sõidukis kasutatava elektroonika toimimist on võimalik visuaalselt hinnata armatuurlaua märgulampide korrektse toimimise kaudu. Eraisikust müüja või kahtlane automüügiplats ei tee seda kunagi; Tähelepanu! Maanteeamet ei uuri auto registritoimingute tegemisel auto ajalugu, kuna selleks pole tal seadusest tulenevat kohustust, seega lasub kogu vastutus pigem ostjal. Nõuded on paraku regiooniti erinevad ning seetõttu võib Euroopa päritolu, kuid kolmandate riikide turule toodetud sõiduauto puhul tema registreerimisel Eestis tekkida lisakulutusi üksiksõiduki kinnituse, vajalike ümberehituste jms osas. Probleemivabam on muidugi soetada sõiduk, millel juba on Euroopa sõiduki tüübikinnitus. Teise riigi esinduse kinnituse aktsepteerimine ilma seda esindust tundmata on jällegi lisadokumente nõudev protsess. Lisaks tuleks lepingusse kirja panna kõik, milles ostja ja müüja on kokku leppinud. Sõidukile vastutava kasutaja lisamiseks peab kõnealune isik andma kirjaliku nõusoleku liiklusregistrisse kandmiseks. Jälgi, kes on raha saajaks: kas lepingus olev isik ja müüja on ikka samad. Kontrolli auto andmeid sõiduki tehasetähise ehk VIN-koodi alusel vastava margi esinduses, vajadusel tee seda koos omanikuga. Ka siis, kui müüja räägib, et just selle auto vastu on väga suur huvi ja tehingu peaks seega sooritama kohe.

Ema jagab mõtlemapanevat pilti lapseea vähist - Lapse.

. Sularahatehing ei pea tähendama petuskeemi, kuid suurendab kindlasti riske. Elektroonselt on võimalik sõiduki tausta kontrollida siit. Mõningad võimalused, kuidas elektrooniliselt kontrollida välisriigist soetatava sõiduki minevikku, leiab tehnoviidete rubriigis. Kui auto on ostetud EL-i liikmesriigi autokaupluses ehk müügileping on sõlmitud juriidilise isikuga, siis on müüja kauba eest vastutav vähemalt tarbekaupade müüki ja nendega seotud garantiisid puudutava EL-i direktiivi järgi. Kontrolli ka müüja isikut. NB! Kõik esitatavad dokumendid peavad olema originaalid. See võib viidata võimalikule kokkumängule. Kui registreerimistunnistusel on kehtiva tehnoülevaatuse märge, siis on soovitav küsida ka vastavat tehnoülevaatuse kontrollkaarti. Eraisikust müüja tausta kontrollimisel aitavad päringud internetis ja suhtlusportaalides, aga ka Krediidiinfo kodulehel. Värvi- ja pahtlikatte paksust saab mõõta lihtsate seadmetega. Kontrolli alati sõiduki VIN-koodi ning võrdle seda hoolikalt dokumentidel olevaga. Soovin kiiresti laenu laen hypoteegi alusel. Isegi kui sõiduki rool asub juba vasakul pool, on siin VIN-koodi kontrollimine äärmiselt oluline, kuna VIN-koodis sisaldub enamikul sõidukitel info nende päritolu kohta.

Kui andmeid ei väljastata või varjatakse, ei tasu seda sõidukit osta. Võõrkeelse lepingu puhul ole kindel, et oled kõigest õigesti aru saanud. Põhiline kontroll tee ikkagi margiesinduses; Võõrriigi dokumentide õigsuse tuvastamisel saab kindlasti abiks olla kohalik liiklusregister, kuhu oleks mõistlik koos sõiduki omanikuga enne ostutehingu sooritamist pöörduda. Eraisikult ostmisel ei laiene tarbijakaitsereeglid, sest tegemist ei ole kaupleja ja tarbija vahel sõlmitud lepinguga, vaid kahe eraisiku vahelise tehinguga. Kõige ohtlikum on siiski peidetud avariilisus. Reeglina pärinevad kasutatud autod EL-i suurematelt turgudelt ja peaksid Eestisse toomisel pigem kallinema kui odavnema. Korralikud müüjad koostavad alati sõiduki loovutamisel ka sõiduki üleandmis-vastuvõtmisakti. Lepi kokku võimalikult pikk proovisõit, et saaks sõita ka maanteel. Eestist pärit auto puhul kontrolli Liikluskindlustuse Fondi kodulehel võimalikke avariisid. Kõiki peensusi ilma autot ja dokumente nägemata ei ole võimalik lahata, kuid konsultatsiooni oskame ikka anda. Mõnikord aitab sõiduki minevikku tuvastada sõiduki VIN-koodi guugeldamine. Armatuurlaud kaetakse pärast avariid tehtud ebakorrektse remondi käigus õhukese nahaga, et varjata avanenud õhkpatjade luuke. Müüja peab andma ostjale sõiduki ostu eest tasumist tõendava dokumendi. Olenemata olukorrast pidage meeles, et alati leidub lahendus. Tasub vaadata suurte autoturgude portaale ja võrrelda Eestis pakutavaid autosid analoogsetega Euroopa Liidus. Seega ära usalda auto teenindusraamatut, vaid auto läbisõitu võiksid tõendada erinevad kuluarved teeninduse, vahetatud varuosade ja remondi kohta. Müügikuulutusele lisatud VIN-koodi suhtu teatud kahtlusega, kuna aeg-ajalt kasutatakse nö fantoomautode VIN-koodi. Veendu dokumentide õigsuses Sõiduki registreerimistunnistus seob endaga enamjaolt suuremat summat raha kui peotäis rahakupüüre – registreerimistunnistuse juurde kuulub auto. Auto ostu-müügilepingut ei tasu sõlmida välismaa eraisikuga.. VIN-kood peab olema sõidukile pressitud või löödud, lisaks võib seda teinekord tuvastada veel esiklaasi alt ning kindlasti sõiduki andmesildilt. Halvasti taastatud, õnnetuse läbi teinud sõidukil võivad olla jäänud parandamata silmaga mittenähtavad komponendid. Maanteeamet siin kahjuks aidata ei saa. Esmaseks soovituseks on mõelda läbi enda vajadused ja võimalused ning hoiduda emotsiooni ajel tehtud otsusest. VIN-kood peab olema sõidukile kantud sõidukitootja poolt, ta peab olema loetav ning manipulatsioonitunnusteta. Selle avastamiseks peaks kontrollima tihendite ääri, et leida märke ülevärvimisest, samuti otsima plastdetailidelt pragusid, mis viitavad paksule pahtlikorrale. Kui väga kaua, siis võib see tähendada, et sellega ei ole kõik korras. Kontrolli müüja tausta Kontrolli, kas autot müüb eraisik või juriidiline isik. Maanteeametile teada olevate Eestis tegutsevate sõidukite valmistajate, ametlike esindajate ja maaletoojate nimekirja leiab rubriigist margiesindused. Raskele avariile ja selle tagajärgede kõrvaldamisele viitab nahaga kaetud armatuurlaud, mida automüüja võib esitleda lisavarustusena. Kahtlust peaks tekitama see, kui müüja soovitab teha tehnilise ülevaatuse mingis konkreetses kohas. NB! Paberite järgi tehnoülevaatus ei tähenda alati, et sõiduk on ka ostuhetkel tehniliselt korras. Sellist sõidukit saab Eestis registreerida üksnes juhul, kui ametlik margiesindus on kinnitanud kõikide ümberehituste vastavust tootjatehase nõuetele. Auto algset päritolu või sihtturgu saab aidata kontrollida näiteks müügipaiga kohalik margiesindus. Silmas tasub pidada, et auto maksumusele lisandub veel kulusid, näiteks transpordi- ja kindlustuskulud, samuti sõiduki registreerimistasud. Maksude tasumine välismaalt auto ostmisel Teisest EL liikmesriigist ostetud ja seal registreeritud kasutatud transpordivahendi ostmisel eraisik Eestis makse tasuma ei pea. Kontrolli sõiduki päritolu ja ajalugu Vaata, kui kaua on auto müügis olnud. Maanteeameti, Tarbijakaitseameti ning Maksu- ja Tolliameti koostöös valminud juhendist leiad näpunäiteid ja soovitusi, kuidas toimida ning mida tähele panna, kui Sul on plaanis osta kasutatud sõiduk. Korrasoleku kontrolliks on kindlaim viia auto lähimasse sama margi esindusse, aga abi on ka heast spetsialistist. Kindlasti tasub sõidukit ostes eelnevalt tähelepanu pöörata sõiduki valgustusseadmetele, väljalaskesüsteemile, istmetele, turvavöödele jms veendumaks, et sõidukit ei ole modifitseeritud määral, mil see ei vasta enam Eesti tehnonõuetele.

Ettevõttest – Viking Security AS

. Võimalusel tasu ostu eest pangaülekandega, nii jääb tehingust jälg ja võimalikke vaidlusi on hiljem palju lihtsam tõendada. Sõiduki tehnoseisundi eest vastutab tema kasutaja.

Emajõe ääres ründas tundmatu mees ööpimeduses noort naist.

. Reegleid on ühes riigis palju ning need on kohati keerulised, seetõttu on autoostjail alati enne tähtsa otsuse tegemist soovitav pöörduda Maanteeameti tehno- või registreerimisosakonna poole. Nahast armatuurlaud võib kõne alla tulla Maserati ja Porsche mudelite, aga kindlasti mitte laiatarbeautode puhul.

Ükski Eesti jäähokiklubi ei nõustunud Balti liigas mängima.

. Msn laen pakun laenu eraisikule. Jälgi sõiduki kulumisastet, kontrolli selle mõõteriistade ja muude seadmete korrasolekut. Sõiduauto väljastpoolt Euroopa Liitu Tänases maailmas on üsna levinud, et Euroopa päritolu sõiduautot toodetakse nii Euroopasse kui ka näiteks Põhja-Ameerikasse turu nõudeid silmas pidades, ning ka vastupidi. Konsultatsiooni saamiseks pöördu asjatundjate poole Autoturul püüavad autokaupmehed tihti olla targemad kui kõigi Euroopa riikide seadusandjad kokku. Hinda sõiduki tehnilist seisukorda Hea välisilmega läikival sõidukil võib esineda silmaga mittenähtavaid puuduseid. Kontrolli infot sõiduki võimalike tagaotsimiste kohta Tagaotsimiste kohta saab infot väljastada ainult sõiduki senise päritoluriigi vastav võimukandja. Jälgi, et oleksid müüjalt saanud  kogu auto tehnilise seisukorraga seonduva teabe kirjalikult, sest suulist teavet on hiljem väga raske tõendada. VIN-koodi vaata auto ja dokumentide pealt. Veel tasub kontrollida, kas uste ja muude keredetailide vahed on ühtlased. Sellisel juhul on tegemist uue transpordivahendiga ja eraisikul tuleb Eestis tasuda käibemaks, olenemata sellest, kas ostmise hetkel on käibemaks tasutud või mitte. Oluline on teada, kas vahendaja on ostnud auto enda nimele ning kas ta müüb seda edasi juriidilise või eraisikuna. Sealjuures tasub veenduda, et guugeldatav VIN-kood kuulub ikka kõnealusele sõidukile. Nii saab teada ka, kas auto kisub, ujub, undab jms. Konkreetse müüja vastutuse kindlaksmääramisel tuleb aga alati lähtuda selle konkreetse riigi seadustest, kus kauba müüja asub. Välismaalt vahendajalt ostmise puhul tuleb enne ostu kindlaks teha, kas vahendajal on olemas volitused auto edasimüügiks ja kuidas jaguneb vastutus võimalike probleemide korral vahendaja ja müüja vahel

Kommentit